Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Moneyball. Έρχεται η ταινία. Μεταφρασμένη ή όχι;



Έρχεται λοιπόν το Moneyball στις 24 Νοεμβρίου, η ταινία για την προσπάθεια του Billy Beane (Brad Pitt) να μετατρέψει τους Oakland A's σε ομάδα με βλέψεις πρωταθλήματος, χωρίς όμως να έχει δραχμή στα ταμεία για να αγοράσει παίκτες.
Θα είναι μία όαση στην χειμερινή ξηρασία του Baseball. Θα είμαστε εκεί όλοι. Ή τελος πάντων εγώ θα είμαι εκεί σίγουρα. Και θα γελάσω με την ψυχή μου. Γιατί; Διότι, θα διαβάσω την κάθε μαλακία που θα γράψει στην οθόνη ο μεταφραστής ο οποίος μην έχοντας ιδέα από Baseball (και γιατί να έχει ο άνθρωπος) δεν θα κάνει αυτό που πρέπει να κάνει ένας επαγγελματίας: Να ρωτήσει κάποιον που ξέρει πως μεταφράζονται (αν μεταφράζονται) τα κείμενα που αφορούν το Baseball.
Ακούω για παράδειγμα την εξής ατάκα στο τρέιλερ.
Brad Pitt: Text me the play-by-play.
Τί είναι το play-by-play; Οέο; 
Το ξέρει ο μεταφραστής; Το έχει ξανασυναντήσει; Όοοοοοχι
Τί κάνει λοιπόν; Μεταφράζει απόλυτα ό,τι ακούει ή ό,τι διαβάζει, διότι τα κείμενα τους τα στέλνουν γραπτώς. Το πιθανότερο λοιπόν είναι να διαβάσω κάτω από τα χείλια του Brad κάτι σαν "Στείλε μου με SMS το παιχνίδι προς παιχνίδι". Και αυτό είναι πρόβλεψη. Θα δείτε έτσι θα γράφει!!!!
Για να μην σας πω ότι θα γράφει κάτι ακόμα πιο κουλό. Η πιθανότητα όμως να το ψάξει και να βάλει κάτι πιο σωστό όπως "Στείλε μου με SMS την πορεία του παιχνιδιού φάση προς φάση" είναι αδύνατον να μπει. Θα το δείτε.
Και μετά θα διαβάσουμε και άλλα ωραία. Θα ακούς λοιπόν για παράδειγμα "and this is the first out" και ο άχρηστος θα μεταφράζει "και η μπάλα είναι για πρώτη φορά άουτ". Μετά θα λέει "Strike two" και ο μαλάκας θα μεταφράζει "δεύτερο χτύπημα!!!" Και το καλύτερο: "Homerun!!!" και ο μαλάκας "Τρέχα σπίτι!!!". Εκεί λοιπόν είναι που θα μου σηκωθούν οι τρίχες. Και σε ποιόν να πεις το παράπονό σου δηλαδή να σε καταλάβει; Εδώ λοιπον αφού δω το έργο, θα τα γράψω τα μεταφραστικά μανιτάρια θα γελάσουμε με την ψυχή μας και θα κάνουμε και εκείνη την καταπληκτική συζήτηση του τί μεταφράζεται και τί όχι στον αθλητισμό. Εκτός αν θέλετε να την κάνουμε τώρα. Χαρά μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου